onsdag 9. januar 2019

Bonus og Sjef, Oldefar Kapitalist og sønnene Sosial og Grådig, lille grønne og tante Rettferdighet.


"Farfar”, sa lille Spørre, ”hvem er Bonus? Hvorfor gir han penger til noen og ikke til andre? Jeg traff to venner i dag. Sjef var veldig fornøyd fordi han hadde fått penger av Bonus , mens Medarbe som jobber i samme bedrift ikke hadde fått noe. Litt senere traff jeg Sjef-2 og Medarbe-2 som begge var glade fordi begge hadde fått penger av Bonus. Hvem er Bonus, hvor kommer han fra?”

”Bonus kommer fra latin og betyr bra, men det lever han ofte ikke opp til ”, sa Farfar og la hodet i hendene for å se ut som om han tenkte, mens han i virkeligheten var ganske trøtt. ”Egentlig kommer han fra Amerika. Mange nordmenn har emigrert dit, tilbake kom det på slutten av forrige århundre økonomiske misjonærer som het Prestasjonsovervåkning, Kontroll, Evaluering, Målesystem, Opsjon, Kompensasjon – og altså Bonus. De formerte seg raskt og fikk mange korttenkte etterkommere. Brukt fornuftig har de som inviterte dem fått impulser (Spørre blar ivrig i ordboka) og redskaper til bedre styring. I konkrete situasjoner der alle i bedriften har stått spesielt på, har Bonus skapt felles glede. Der Bonus bare er innom Sjef, kan arbeidsmoralen lett svekkes

Spørre avbryter, han er en ivrig avisleser og fanger derfor opp mye som vennene hans, som bare leser flyktige meldinger på nettet ikke får med seg. ”Jeg har sett at (her måtte han ta sats for å få med seg ord han ikke hadde lært i barnehagen) at noen av lederbarna til Kompensasjon og Opsjon på 1990-tallet fikk dobbeltnavn som Ekstrem Grådighet og Kriminell Atferd, mens Medarbe’ene fikk besøk av Ruin og bedrifter ble drept eller truet av Konkurs. Og ble ikke Leder-ætten i både i Norge og andre land smittet av viruset Økonomisk Vinning?”

Farfars lille grønne er skrevet av Sosial Liberal, hun er en slektning av Ole Brumm og sier som han ”ja takk både til Lyserød og Lyseblå – men ikke for meget av noen av dem”. Derfor sier han til Spørre at Bonus i noen sammenhenger har gjort en god jobb, men at 50 års motivasjonsforskning har vist at Bonus og Prestasjon Belønning kan flytte fokus og driv fra indre motivasjon til ytre motivasjon, og at det jobben innholdsmessig handler om langsomt erstattes av fokuset på penger. B og PB undergraver lett samarbeidsverdier, tillitsbaserte og egalitære relasjoner, flate organisasjoner og selvstendige medarbeidere”.

”Mener du at Bonus ikke bør komme på besøk?” sier Spørre, han rekker ikke å finne frem i ordboka.

Farfar tar sats: ”Bonus er på ville veier hvis han bare går til Sjef. I slike sammenhenger bør Bonus nektes adgang til bedrifter som ønsker å ha et positivt verdigrunnlag og menneskesyn. Hvorfor skal en godt betalt Sjef ha bonus for å gjøre jobben sin best mulig? Ligger det ikke en belønning nok i dette å få brukt krefter og evner i samspill med andre og se at det blir resultater? Hvilke holdninger skapes i en bedrift dersom lederen får besøk av Bonus og de ansatte ikke ser snurten av ham i en situasjon der alle stått på for å nå et bestemt mål? Som tante Rettferdighet alltid har sagt: Det er ikke das Ding an sich som er problemet, det er måten den brukes på”.

Spørre har lært av Farmor at det er viktig å være kritisk, også overfor Farfar: ”Jeg har en venn som fikk besøk av Bonus som sa at dersom han klarte å plukke mer jordbær i timen enn det gårsbrukeren hadde regnet med, ville han få penger. Han var veldig fornøyd med Bonus, han”.

Farfar finner frem et eksemplar av Journal of Organizational Behaviour og leser høyt fra en artikkel av BI-professor Bård Kuvaas:
”En høy fastlønn virker mer motiverende og prestasjonsfremmende enn bonusutbetalinger for ansatte i kunnskapsbedrifter. Resultatavhengig avlønning kan for eksempel øke prestasjonen til jordbærplukkere, selgere og eiendomsmeglere. Mye av drivkraften for å tilby bonus her er at arbeidet i seg selv ikke er så fryktelig spennende. Da kan en ekstra gulrot inspirere til økt innsats. Da kan du få økt kvantitet, men ikke nødvendigvis økt kvalitet (kanskje plukkes flere umodne eller overmodne jordbær)”.

Spørre synes dette høres fornuftig ut. Men han gir seg ikke: ”Når jeg elser lekser, har jeg et mål. Kan det ikke være nyttig at en bedrift får besøk av Målstyring ?
Farfar besøker hver morgen nettstedethttp://forskning.no/ og siterer:
”Det er påfallende at de fleste målstyringsmodellene ender opp med de samme banale prestasjonsmodellene. Enten som et tall, en bokstav eller en firefelts tabell. Et slikt enkeltresultat kan bestemme veien videre for den enkeltes jobb. Det positive er at en slik tilnærming forenkler informasjonsmengden og kan danne grunnlaget for fornuftige samtaler om innsats og utvikling. På den negative siden kan det føre det til ensretting, disiplinering og feilbedømming av mennesker.

”OK da”, sier Spørre, som snart skal legge seg, men har ett spørsmål igjen: ”Hvorfor får politimestrene bonus på toppen av lønnen dersom distriktet gjør en god jobb? .Er det ikke Medarbe Politi som gjør jobbene?

”Jo”, sier Farfar. ”Dette er et eksempel på at noen har helt misforstått Jesu ord i Matteus 25.29 der det står at ”den som har mye, skal få mer, og den som har lite, skal miste det han har”. Dette er eksempel på det moderne menneskes fundamentalisme, anført av Grådig Kapitalisme, der de leser et enkelt bibelord uten å se sammenhenger. Det dreier seg her om et sitat fra Jesu avskjedstale.
I lignelsen om talentene gir mannen som skal dra utenlands, sine tjenere talenter etter det hver enkelt har evne til. Når hele livet er en gave fra Gud, og vi er forvaltere av Guds godhet, da er hver dag en rik mulighet. Og kjærligheten øker jo mer vi tar i mot og gir videre Vi skal bruke våre evner i nestekjærlighetens tjeneste, ikke for egen vinning.
Det er etter disse ordene at Jesus snakker om å gi mat til den som er sulten, ta imot de fremmede "Se til de syke og besøke dem som er i fengsel. ”Det dere gjorde mot en av disse mine minste brødre, gjorde dere mot meg”.

Spørre nikker, han har gått på søndagsskolen og lært at hva han vil andre skal gjøre mot ham, skal han gjøre mot andre. ”Hva med oldefar Kapitalist?” undres han idet han går inn for å legge seg. ”Noen sier han er roten til alt vondt, men flere mener han har skapt vekst og fremgang for alle, om enn i ulik grad”.

”Kapitalist hadde to sønner, Sosial og Grådig. Sosial fikk mange barn, særlig på Vestlandet og Sørlandet. Etterkommerne var samfunnsbyggere som brukte tid og penger til beste for samfunnet, de var nøysomme i forbruk og investerte i nye arbeidplasser. Enda har vi etterkommere. Grådig-slekten har imidlertid formert seg mest og lever i verste velgående”, sier Bestefar. ”Nå må du sove, mens jeg finner frem DVD'en for å se ”Wall Street Money never sleeps”..

Men først sjekker han iphonen. Der ser han ati 2018 passerte Apple over 1000 milliarder dollar verdi i en liten periode, og de rapporterte ny rekord i omsetninmg over overskudd. Dermed kan Apple-sjefen løse inn sin største bonus noensinne, 101 millioner dollar. 
 I

(Foto). NTB Scanpix


28 kommentarer:

  1. Mitt navn er Darci Lyne. Dette er en veldig glad dag i mitt liv takket være den hjelpen som Dr. Nosakhare har gitt meg til å hjelpe meg med å gjenopprette min ex-ektemann med sin stave av kjærlighet og magi. Jeg var gift i 6 år, og det var så forferdelig fordi mannen min var virkelig juks og leter etter skilsmisse, men da jeg kom over Dr..nosakhare-e-post på internett om hvordan han har hjulpet så mange mennesker får deres ex tilbake og hjelp fikse forholdet og gjøre folk lykkelige i forholdet deres. Jeg forklarte situasjonen min, og da søkte jeg hans hjelp, men til min største overraskelse fortalte han meg at han ville hjelpe meg med mitt tilfelle, og at jeg nå feirer fordi mannen min helt har forandret seg til det bedre. Han vil alltid være ved min side og kan ikke gjøre noe uten min nåtid. Jeg nyter virkelig ekteskapet mitt, hva en flott feiring. Jeg vil fortsette å vitne på Internett fordi Dr..nosakhare er en sann spellcaster. TRENGER HJELP? TA KONTAKT MED
      -Email dr.nosakhare @ gmail.com
    Du kan også legge til ham på Whats-app: 2349083639501
    Han er det eneste svaret på problemet ditt og gjør at du føler deg glad i forholdet ditt. Og det er også perfekt i forholdet ditt. 1 kjærlighet stave 2 VIN EX BACK 3 FRUITS OF THE WOMAN 4 PROMOTION DEPELLED 5 stavning av beskyttelse 6 stav av virksomhet 7 GOD ARBEIDSPLIKT 8 AV LOTTERI OG DEPARTMENT OF CASE.

    SvarSlett
    Svar
    1. It is a well-known fact that Illuminati consist of Multi Millionaires,
      Billionaires who have major influence regarding most global affairs,
      including the planning of a New World Order. Many world leaders,
      Presidents, Prime Ministers, royalty and senior executives of major Fortune
      500 companies are members of Illuminati. join a secret cabal of mysterious
      forces and become rich with boundless measures of wealth in your company or
      any given business, the great Illuminati can make everything possible just
      contact : join666cult@gmail.com or WhatsApp +1(646)481-0376 EL
      IAI LEXION Thaddeus Iam Vice-President of Citizen Outreach THE ILLUMINATI
      ORGANIZATION

      Do not hesitate to contact us by WhatsApp.

      Whatsapp: +1(646)481-0376
      Email : join666cult@gmail.com

      BEWARE OF SCAMMERS, THERE IS NO SUCH THING AS REGISTRATION FEE AND YOU MUST
      BE ABOVE THE AGE OF 18YRS.
      THANKS.

      Slett
  2. Leter du etter et legitimt lånetilbud i dag? Var du skrudd ned av banker på grunn av dårlig kreditthistorie? bekymre deg ikke mer, pluto kredittfinansiering hjem er ditt vendepunkt med bare en rimelig rente på 3%. Kontakt oss nå via

    E-post: plutocreditfinancier@gmail.com
    Whatsapp: +18474539904

    SvarSlett
  3. Ekte kjærlighetsspell Caster Dr.Obodo. Staver for å tiltrekke kjærlighet, Stopp skilsmisse, Ekteskapsstaver, Ta tapt kjærlighet, Penger og velstående staver, Beskyttelsesformer, Staver til ..Kontakt informasjon
    E-post: templeofanswer@hotmail.co.uk
    Ring, Viber og whatsapp +234815542481

    SvarSlett
  4. Dobro Jutro, Gospa / Gospod.,
    Si posebna, poštena in dobrega značaja. Notri si.
    vodenje projekta in ste zmanjkuje denarja? Hočeš ...
    narediš projekt in ti zmanjka denarja?
    Sem finančna oseba, ki vas spremlja pri vašem projektu.
    dajanje na razpolago 1000 do 2,500,000€ s
    zelo preprosti pogoji. Ponujam kratkoročne, srednjeročne in dolgoročne kredite
    in cenovno ugoden rok odplačevanja. Uporaba kredita je specifična za:
    vaša potreba in Moji prenosi so zavarovani z varnostno banko.
    transakcija.
    Za vašo zahtevo se prosim neposredno odzovite na to e-pošto in jaz
    Z veseljem bom odgovoril takoj, ko bo mogoče.
    vaša prošnja bo sprejeta!
    Naslov: rnelsonservice@gmail.com

    Moja številka: + 33756925546

    SvarSlett
  5. Dobro Jutro, Gospa / Gospod.,
    Si posebna, poštena in dobrega značaja. Notri si.
    vodenje projekta in ste zmanjkuje denarja? Hočeš ...
    narediš projekt in ti zmanjka denarja?
    Sem finančna oseba, ki vas spremlja pri vašem projektu.
    dajanje na razpolago 1000 do 2,500,000€ s
    zelo preprosti pogoji. Ponujam kratkoročne, srednjeročne in dolgoročne kredite
    in cenovno ugoden rok odplačevanja. Uporaba kredita je specifična za:
    vaša potreba in Moji prenosi so zavarovani z varnostno banko.
    transakcija.
    Za vašo zahtevo se prosim neposredno odzovite na to e-pošto in jaz
    Z veseljem bom odgovoril takoj, ko bo mogoče.
    vaša prošnja bo sprejeta!
    Naslov: rnelsonservice@gmail.com

    Moja številka: + 33756925546

    SvarSlett
  6. Hei jeg heter Frøya Øyvind Jeg er fra Bergen, men jeg flytter til Belgia med mannen min. Jeg har lest interessante historier på nettet om hvordan noen ødelagte relasjoner har blitt reparert av kraftige magiske spellcastere. Jeg trodde det var alle løgner til jeg hadde lignende problemer i forholdet til mannen min, som jeg har vært gift i lang tid, og vi er velsignet med to barn, jeg ble overrasket da han kom hjem med en annen kvinne og informerte meg om at han er lei av meg uten grunn, jeg prøvde å spørre ham hva er problemet mine ord falt på døve ører jeg må flytte det fordi jeg ikke kan bære smerten av å se en annen kvinne på samme tak med meg jeg ble ødelagt og hjertebrudd i denne perioden må jeg informere en venn av min erfaring, hun fortalte meg ikke å bekymre meg for at mannen min ville vi komme tilbake til meg Jeg lurte på hvordan det skulle være mulig, hun fortalte meg at hun skulle introdusere meg til en spellcaster navn Drigbinovia, som er en veldig kraftig spellcaster. Først hadde jeg noen tvil fordi jeg ikke tror på ting som at jeg ikke handlet caster og han fortalte meg hva jeg skulle gjøre, og jeg tvang og gjorde det han ba meg gjøre, han fortalte meg også at dette er en gjort at jeg ikke burde bekymre meg om at mannen min ringer meg eller sender meg en melding, at mannen min kommer og ber meg om tilgivelse på bare to dagers tid, til min mest overraskelse, ringte mannen min neste dag og begynte å gråte for å tilgi ham, at han ikke ble med sin sunn fornuft til det øyeblikket. Jeg er alltid overrasket over dette store miraklet som har skjedd i mitt liv, min mann og våre to barn er sammen, og vi er mer enn noensinne glade hvis noen opplever et slikt problem i ditt forhold, kan du kontakte dette flotte caster på hans Email - doctorigbinovia93@gmail.com du kan også Whatsapp ham på +2348144480786 ikke la noen forakte deg for ditt forhold?

    SvarSlett
  7. Det var veldig enkelt og raskt å få et lån på $ 100 000 fra Global Loan Access til en kurs av 2%. Jeg hørte noen snakke om Global Loan Access på internett og jeg prøver det, det fungerer for meg, så jeg anbefaler dem til deg i dag hvis du søker å få et lån. Kontakt dem på (globalloanaccess@gmail.com) i dag.

    SvarSlett
  8. Dette er en åpen invitasjon for dere alle til å bli en del av den største organisasjonen i verden og nå toppen av karrieren. Når årets rekrutteringsprogrammer begynner og vår årlige høstfest er nesten for hånden. Stormesteren ga oss mandatet til alltid å nå mennesker som deg, så benytt anledningen og bli med i den store Illuminati-organisasjonen, bli med i vår globale enhet. Ta med de fattige, trengende og talentfulle til
    Fremtredenen av berømmelse og rikdom. Få penger, berømmelse, krefter, sikkerhet, få.
    anerkjent i din virksomhet, politiske karriere, stiger til det høyeste i hva du enn gjør
    Beskyttet åndelig og fysisk! Alt dette vil du oppnå i
    et glimt av øyne

    Illuminati har ingen tilknytning til Satanisme, Luciferisme eller noen religion. Mens våre individuelle medlemmer har lov til å følge uansett hvilken guddom de velger, opererer vi utelukkende til fordel for og beskyttelse av den menneskelige arten.

    Aksepterer du å være medlem av denne nye Illuminati verdensordenen?
    Ring & WhatsApp +19735567426
    �� carlosmacdonald234@gmail.com

    SvarSlett
  9. Bonjour Madame/ Monsieur
    Vous êtes en désespoir car vous manquez des moyens financiers pour parvenir à vos rêves. Et pire encore votre banque vous refuse un prêt et tout cela vous donne une envie suicidaire. Vous voyez votre vie fichu. Vous vous sentez bloquer et vous ne pouvez plus bouger à cause du manque de moyens financier. Et oui! Je viens vous donner la joie au cœur par ce témoignage. Offert ce n'est pas un simple témoignage et pour être plus précis, je vous parle de mon vécu. Une grande Dame m'a donné cette joie et c'est à mon tour de vous mettre au courant pour que ma joie soit partagée. Moi Alice Gibson
    , j'ai pu faire un prêt d'une grosse somme que je préfère garder pour moi-même. Ce prêt est fait entre particulier et la grande Dame qui m'a permis d'avoir ce prêt se nomme Mme JANIQUE LOUISE ANNICK CHANTRENS et l'adresse privée de cette grande dame est: chantrensjanique@gmail.com
    Je vous conseille de la contacter, parler la de vos problèmes et demander la un prêt entre particulier. Je vous assure et je vous garantis que cette grande dame vous donnera la joie du cœur.
    Cordialement.

    SvarSlett
  10. Are you a business man or woman? Are you in any financial mess or do you need funds to start up your own business? Do you need a student loan? Do you need loan to settle your

    debt or pay off your bills or start a nice business? e-mail us via: johnleemill12345@gmail.com

    We offer loan at 2% interest rate apply now

    SvarSlett
  11. LEV DIN ØNSKELIGHET MED DETTE MED DEN STORE BRODERHOOD-ILLUMINATI I DAG.
    E-post: greatilluminatiworld18@gmail.com
    Whatsapp: (+639204895910)

    Er du en forretningsmann eller kvinne, politiker, musiker, student, vil du være rik, berømt, mektig i livet, bli med i Illuminati
    brorskap tilbedelse i dag og få øyeblikkelig rik sum av. 1 million dollar på en uke og et gratis hjem. Uansett hvor du velger å bo i denne verden og i tillegg mottar 500.000 amerikanske dollar per måned som lønn ...

    FORDeler gitt til nye medlemmer som blir medlem av ILLUMINATI.
    1. En kontant belønning på USD 1000 000 USD
    2. En ny slank drømmebil til en verdi av USD 500 000 dollar
    3. Et drømmehus kjøpt i det landet du ønsker

    Tempelet vårt ligger i USA, UAE og Africa You
    må være 18 år eller eldre for å kontakte vår agent
    E-post: greatilluminatiworld18@gmail.com
    Whatsapp: (+639204895910)

    SvarSlett
  12. LEV DIN ØNSKELIGHET MED DETTE MED DEN STORE BRODERHOOD-ILLUMINATI I DAG.
    E-post: greatilluminatiworld18@gmail.com
    Whatsapp: (+639204895910)

    Er du en forretningsmann eller kvinne, politiker, musiker, student, vil du være rik, berømt, mektig i livet, bli med i Illuminati
    brorskap tilbedelse i dag og få øyeblikkelig rik sum av. 1 million dollar på en uke og et gratis hjem. Uansett hvor du velger å bo i denne verden og i tillegg mottar 500.000 amerikanske dollar per måned som lønn ...

    FORDeler gitt til nye medlemmer som blir medlem av ILLUMINATI.
    1. En kontant belønning på USD 1000 000 USD
    2. En ny slank drømmebil til en verdi av USD 500 000 dollar
    3. Et drømmehus kjøpt i det landet du ønsker

    Tempelet vårt ligger i USA, UAE og Africa You
    må være 18 år eller eldre for å kontakte vår agent
    E-post: greatilluminatiworld18@gmail.com
    Whatsapp: (+639204895910)

    SvarSlett
  13. LEV DIN ØNSKELIGHET MED DETTE MED DEN STORE BRODERHOOD-ILLUMINATI I DAG.
    E-post: greatilluminatiworld18@gmail.com
    Whatsapp: (+639204895910)

    Er du en forretningsmann eller kvinne, politiker, musiker, student, vil du være rik, berømt, mektig i livet, bli med i Illuminati
    brorskap tilbedelse i dag og få øyeblikkelig rik sum av. 1 million dollar på en uke og et gratis hjem. Uansett hvor du velger å bo i denne verden og i tillegg mottar 500.000 amerikanske dollar per måned som lønn ...

    FORDeler gitt til nye medlemmer som blir medlem av ILLUMINATI.
    1. En kontant belønning på USD 1000 000 USD
    2. En ny slank drømmebil til en verdi av USD 500 000 dollar
    3. Et drømmehus kjøpt i det landet du ønsker

    Tempelet vårt ligger i USA, UAE og Africa You
    må være 18 år eller eldre for å kontakte vår agent
    E-post: greatilluminatiworld18@gmail.com
    Whatsapp: (+639204895910)

    SvarSlett
  14. Hei jeg heter James Walter
    Jeg er her for å dele mitt vitnesbyrd om hvordan jeg endelig ble medlem av Illuminati-brorskapet og ble rik, FAMOUS og KRAFTIG, jeg gjorde mitt beste for å være et brorskapsmedlem, men jeg ble lurt flere ganger før jeg endelig møtte et vitnesbyrd om online, så jeg kontaktet agenten, jeg var så redd at han ville be meg om mye penger før han kunne bli med i rustningen, men til min store overraskelse ba han meg kjøpe bare rituelle materialer som kostet 335 dollar og i mellomtiden blitt svindlet opp til 5 000 dollar før du kontakter kontoret mitt. hva jeg lagde, og i dag er jeg så glad for å fortelle verden at jeg er rik og at jeg har vært i stand til å bygge mange virksomheter med alt dette. Jeg har summen av $ 15 millioner på min personlige konto på bare to måneder, og jeg er også kjent over hele verden med virksomheten Illuminati ga meg. og jeg har også makt til å gjøre det jeg vil ... Jeg vet at mange mennesker kan være på min måte også på jakt etter hjelp her. Så det du trenger å gjøre nå er å kontakte agenten og gi ham beskjed om at du vil være medlem av illuminati.
    Offisiell e-post: mostilluminati4@gmail.com
    Hva er søknaden: 1 (929) 267 3902
    Forsiktig med svindlerne og må være over 18 år gammel.

    SvarSlett
  15. It is a well-known fact that Illuminati consist of Multi Millionaires,
    Billionaires who have major influence regarding most global affairs,
    including the planning of a New World Order. Many world leaders,
    Presidents, Prime Ministers, royalty and senior executives of major Fortune
    500 companies are members of Illuminati. join a secret cabal of mysterious
    forces and become rich with boundless measures of wealth in your company or
    any given business, the great Illuminati can make everything possible just
    contact : join666cult@gmail.com or WhatsApp +1(646)481-0376 EL
    IAI LEXION Thaddeus Iam Vice-President of Citizen Outreach THE ILLUMINATI
    ORGANIZATION

    Do not hesitate to contact us by WhatsApp.

    Whatsapp: +1(646)481-0376
    Email : join666cult@gmail.com

    BEWARE OF SCAMMERS, THERE IS NO SUCH THING AS REGISTRATION FEE AND YOU MUST
    BE ABOVE THE AGE OF 18YRS.
    THANKS.

    SvarSlett
  16. Chers citoyens utilisateurs d’internet, Vous pouvez être confronté à des organisations, des sociétés ou des individus malveillants vous proposant par courrier, téléphone, ou tout autre moyen de communication des services adaptés, des prêts à taux zéro, des héritages mirobolants . Ils vous demanderont de l’argent ou vous adresseront par la suite des factures correspondant à des prestations inexistantes. Il vous est évidemment loisible de saisir la brigade la plus proche de vous afin de porter plainte contre X. Par ailleurs, que vous soyez une entreprise ou un particulier, si vous pensez être victime d’une escroquerie, vous pouvez contacter LA BRIGADE SIGNAL ARNAQUE Composée de policiers et de gendarmes. Cette unité est chargée d’informer, de conseiller et d’orienter les personnes victimes d’une escroquerie. Le service est ouvert 24H / 24H  du lundi au dimanche.
    CONSEILS PRATIQUES :
    – Ne jamais communiquer le numéro de carte bancaire pour le paiement de votre impôt ou le remboursement d’un crédit d’impôt, ni pour compléter vos coordonnées personnelles.
    – Ne jamais envoyer de l’argent à un inconnu.
    – signaler tout contenu ou comportement illicite que vous auriez rencontré dans votre utilisation d’internet en général.

    Adresses mails : brigade.signal.arnaque.interpol@gmail.com /
    brigade.signal.arnaque.interpol@outlook.fr

    SvarSlett
  17. DETTE ER EN ILLUMINATISK OFFISIELL MELDING TIL VERDEN
    MERKNAD: DET ER INGEN MENNESK RETTELEDNING INKLVERT, OG ILLUMINATI SPØR heller IKKE OM REGISTRASJONSAVgiften
    Du kan kontakte tempelagenten via WhatsApp: +1 661-777-5633

    Er du en forretningsmann, politiker, musiker? Du vil være rik,

    berømte, mektige i livet, bli med kulturen til Illuminati-brorskapet

    i dag og få en rik øyeblikkelig sum av. 1 million dollar i uken og gratis

    Bil uansett hvor du velger å bo i denne verden og få enda $

    1.000.000 som din fordel for å starte et nytt liv.


    Du må være minst 20 år før du kan kontakte våre partnere
    E-post: illuminate666temple@outlook.com eller
    Whatsapp: (+1 661-777-5633)

    SvarSlett
  18. PROCEDIMIENTO PARA LA ASAMBLEA DEL GRAN TEMPLO DEL DINERO Y EL PODER ILLUMINATI, ÚNETE HOY A LA GRAN HERMANDAD DEL AMOR ILLUMINATI, WhatsApp nuestro agente +1470543 5889 o por correo postal o postal (greastestilluminati4@gmail.com)
    ¿Eres un hombre o una mujer de negocios, un político, un músico, un estudiante, quieres ser rico, famoso, poderoso en la vida? Únase a los cultos IlluminatiFraternity hoy y obtenga instantáneamente la rica suma de. $ 1 millón a la semana a medida que se convierte en miembro de la hermandad y en una casa gratis. cualquier lugar donde elijas vivir en este mundo y además recibirás 350.000 dólares como ingreso mensual.
    BENEFICIOS QUE SE OFRECEN A LOS NUEVOS MIEMBROS QUE SE UNAN A ILLUMINATI 1. Una recompensa en efectivo de USD 120,000 USD 2. Un nuevo auto Sleek Dream por $ 150,0003. Una casa de ensueño comprada en el país que elijas. Una cita reservada con los 5 mejores del mundo. Líderes y Top 5 de celebridades del mundo. Si está interesado, llame al agente ahora +1 470 543 5889 o envíele un mensaje vía whatsapp al + 1470 543 5889 o también puede enviarnos un correo electrónico con esto, (greastestilluminati4@gmail.com) para una iniciación en línea inmediata.


    TODOS SON TOTALMENTE BIENVENIDOS.

    SvarSlett


  19. MULIGHETEN FOR DEG I DAG IKKE GÅR Bli med på den store Illuminati i dag og bli rik, berømt og rik på næringsliv, musikk, politikk, sosial og økonomisk verden, og få også summen av 5 millioner dollar med et gratis hjem som du velger å bo, i verden. Og får også 500 tusen dollar som en månedlig inntekt og har også gitt penger til å starte en bedrift etter eget valg ... Hvis du er interessert, fyll ut følgende informasjon i denne e-postadressen nedenfor (greatilluminatibrotherhood198@gmail.com ELLER whatappapp med +2348128463598)
    Fullstendige navn …………………………………
    Land…………………………………
    Opprinnelsesstat ……………………….
    Fødselsdato ………………………….
    Kjønn ………………………………………….
    Adresse ……………………………….
    yrke .....................................
    Telefon…………………………………..
    Epostadresse…………………
    Legg ved skannekort, pass eller førerkort som inneholder alle opplysningene dine, fortell litt om deg selv og legg ved en skannekopi av identitetskortet. Ingen skitne menneskelige ofre og ingen skade ... det er en kult av Illuminati-gruppen av de fremtredende. vår e-postadresse: greatilluminatibrotherhood198@gmail.com ELLER hva skjer med oss ​​+2348128463598

    SvarSlett
  20. Leter du etter rikdom, berømmelse, kraft, beskyttelse, løsning, kunnskap, visdom osv.
    Er du en forretningsmann eller -kvinne, politiker, musiker, pastor, advokat, skuespiller, skuespillerinne, bankmann, fotballspiller, modell, kandidat, student, ingeniør, og vil du være rik, berømt og kraftfull i livet?
    DETTE ER DIT GULLE MULIGHET, OG INGEN MENNESKELIG OPPGAVE. Det store Illuminati-brorskapet vil gjøre deg rik, mektig, berømt og velstående. Du kan oppnå alle dine drømmer og hjertelyst ved å være medlem av Illuminati-brorskapet, Langt liv og velstand her på jorden, og det er store fordeler og belønninger.
    Hvis du virkelig vil bli medlem av den store Illuminati, kontakt oss i dag.
    E-post ....: Illuminati666.confirmed01@gmail.com
    Telefon ....: +1 (707) 6027784

    SvarSlett
  21. Dette er et offisielt opplyst budskap til verden
    MERK: DET ER INGEN MENNESKELIG OPPDRAG OG ILLUMINATI SPØRER IKKE FOR REGISTRERINGSGIFTEN
    Du kan kontakte tempelagenten via WhatsApp: + 44-151-808-0064

    Er du forretningsmann, politiker, musiker? Du vil være rik

    berømt, mektig i livet, bli med i kulten til Illuminati-brorskap

    i dag og få en rik øyeblikkelig sum av. 1 million dollar i uken og gratis

    Bil der du velger å bo i denne verden og få til og med $

    1.000.000 som din fordel for å starte et nytt liv.

    Du må være minst 25 år før du kan kontakte våre partnere
    E-post: worldillluminatitemple666@gmail.com
    Whatsapp: (+ 44-151-808-0064)

    SvarSlett
  22. Hallo,
    Vi er et profesjonelt Cyber Tech-kredittlag med en stor ring rundt
    kloden infisert med mer enn 3 millioner skadeprogrammer og
    skimmere, får vi et tomt minibankkort og laster dem inn med mye penger
    raskt og trygt, som man kan ta ut kontanter med i euro eller
    Sveitsisk franc fra minibanker og kan brukes av ethvert POS-system
    Merk: Kortene våre er ulovlige, men stol på at det er 100% trygt
    Kontakt: Daneil Jerry LEE
    E-post: lee.jerry5555@gmail.com

    SvarSlett
  23. FailNo🔺 🔺 slutte å se lyset. Vi er klar over at det er mange mennesker her på sosiale medier som later til å være agenter for Illuminati. Vær forsiktig, ikke alle du ser er ekte. Denne organisasjonen er for FRED, RIKTIGHET, POWER og FAME. Organisasjonen krever ikke offer for mennesker eller blod. Hvis du er interessert, kan du sende oss en WhatsApp-melding på +2349061781632 eller sende oss en e-post på leonardtaylorr666@gmail.com

    SvarSlett
  24. Hei alle sammen, jeg vil vitne om den store og kraftige trylleformidleren som heter DR WALE som brakte tilbake eksen min som forlot meg og forlovet seg med en annen jente. morgen og natt før du legger deg, men alt som stoppet uten noen god grunn. når som helst jeg ringer til ham, ropte han på meg og fortalte meg at han ikke ville ha noe med meg å gjøre lenger, jeg var så lei meg og forvirret at jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre, så gikk jeg online for å søke om hvordan jeg skulle få tilbake min ex så fant jeg en artikkel der noen snakket om hvordan den store og mektige DR WALE hjalp henne, og hun la igjen WhatsApp-nummeret hans +2347054019402. Jeg tok det og kontaktet ham. Jeg fortalte ham problemet mitt, han bare smilte og ba meg om å slappe av, alt vil være OK, jeg gjorde alt han ba meg om å gjøre, og han forsikret meg om at etter 48 timer vil eksen min være tilbake, til min største overraskelse tre dager senere kom kjæresten min tilbake kneler og ber om at jeg skal ta imot ham tilbake nå, vi er så lykkelige sammen. DR WALE kan også hjelpe deg med å kontakte ham på WhatsApp / Viber: +2347054019402 ELLER drwalespellhome@gmail.com

    SvarSlett
  25. BLI MED I STOR ILLUMINATI TEMPEL PENGER OG MAKT: Det ER INGEN Menneskelig OVERGJØRELSE OG ILLUMINATI SPØRER IKKE OGSÅ OM REGISTRASJONSGJØRELSEN

    Du kan kontakte tempelagenten via WhatsApp:+1334-708-0560
    Er du en forretningsmann eller -kvinne, politisk, musiker, vil du være rik, berømt, mektig i livet, bli med i Illuminatibrotherhood -kulten i dag og få en øyeblikkelig rik sum av. 1 million dollar på en uke, og et gratis hjem. hvor som helst du velger å leve i denne verden og også få 100 000 amerikanske dollar månedlig som lønn ...

    .Hvis du er interessert, ring agenten nå +1334-708-0560 eller whatsapp ham på
    +1334-708-0560) Du må være minst 25 år gammel før du kan kontakte våre partnere Ikke bli med hvis du er student.

    SvarSlett
  26. VELKOMMEN TIL ILLUMINATI BROTHERHOOD ORGANIZATION.

    Jeg tror vi alle har en drøm, en drøm om å bli noe stort i livet, så mange mennesker dør i dag uten å oppnå drømmene sine. Noen av oss er bestemt til å bli president i våre forskjellige land eller til å bli det. en av verdens største musikere, fotballspillere, politikere, forretningsmenn, komikere eller for å være en hjelper for andre mennesker som trenger det. Merk; nyrekrutterte medlemmer har krav på store fordeler og belønninger, Det er ingen menneskelig offer. Hvis du virkelig er interessert i å bli med på illuminati, kontakt oss i dag for mer informasjon
    WhatsApp: +1 (234) 248-7286 ELLER +1(773)798-0522
    E -post: illuminatikingdomempire@gmail.com

    SvarSlett
  27. KUNNGJØRING TIL VERDEN
    MERK: ILLUMINATI IKKE KOMMUNIKKER GJENNOM WHATSAPP,
    DET ER INGEN MENNESKER OFRE INKLUSIVE OG ILLUMINATI BER IKKE OM REGISTRERINGSGBYRGET
    666illuminatiagent666@gmail.com

    Er du en forretningsmann eller -kvinne, politiker, musiker, vil du være rik, berømt, mektig i livet, bli med i Illuminati Brotherhood
    Du skal være en æresmann og kjent for å bli respektert i samfunnet. Og livet ditt vil bli forvandlet til det beste i livet. Som nytt medlem vil du bli belønnet med en enorm sum penger for å starte opp en ny livsstil og storhetens lys vil være skjermet over deg alle dagene i livet ditt.

    Du må være minst 20 år og eldre før du kan kontakte tempelagenten for å veilede deg inn i templet 666illuminatiagent666@gmail.com

    SvarSlett